Läskiga människor!

Varning för ett långt och ointressant inlägg.

Igår var en dag då jag tyckte det fanns mycket läskiga människor. Så som människor betedde sig så trodde jag nästan att jag gick runt naken eller nått. Men jag hade bara vanliga shorts och linne, Och sen på kvällen hade jag en jacka till mina kläder.

Första gången in till stan då jag knappt var fixad så var de bilar som tutade när man väntade på bussen och det är inget fel med det.
Men sen senare när jag skulle dra till slottskogen på kvällen så var människor lite läskiga. Jag hade inte gått mer än 1 min från mitt hus fören en gubbe kommer fram och säger med dålig engelska. You are beautifuuull , how your beauty? och massa sånt.

Sen sa jag bara tack och gick vidare. Påvägen till Frölunda torg var de människor som kolla massa och killar som snacka om att dom ville att jag skulle hänga med dom osv.

Men den läskigaste personen var nog när jag kom till slottskogen och började gå vid en väg där inte alls många gick. Märkte att en kille på en cykel hade cyklat bakom mig långsamt ett tag. Sen kom han fram och frågade om han kunde få fråga nått snabbt. Och direkt tänkte jag att han skulle fråga om vägen till något ställe. Men istället började han berätta att han gillade att fotografera människor utomhus. Och så frågade han om jag ville ställa upp på de, samtidigt kollade han på mig med en äcklig och pervers blick. Ba du ser ju fin och härlig ut ;) . Jag blev ganska rädd direkt och sa ba nej jag är inte intresserad och gick. Men han började komma efter mig och sa vänta vänta snälla och sånt. Tillslut fick jag bort honom.

Sen när jag hade gått den smått läskiga och långa vägen själv och nästan var framme så kom 2 killar fram till mig. Fast dessa killar var snälla. Dom sa ba: Det är inte bra för en vacker tjej som dig att gå själv här , gör aldrig om de osv. Så berättade dem om att 2 tjejer nyss hade blivit jagade av 2 andra killar exakt samma väg jag gick. Då blev jag rädd och tänkte ifall de kunde vart jag om jag gick där lite tidigare själv. Inte hade jag velat bli jagad.

Sen som tur är så träffade jag mina kompisar. Inte behövde jag oroa mig mer iallfall.

Med detta inlägget vill jag bara säga till tjejer att tänk på VAR ni går och med VEM. Så försök aldrig gå själva för saker kan lätt hända i våran sjuka värld. För jag är ju ganska rädd när jag är ute från att jag blev rånad för några veckor sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0