Mitt smink!

Förlåt för dålig uppdatering idag igen. Blev lite planer som hoppade upp så fick sticka iväg rätt fort. Runt 3 så stack jag in till stan och träffade Fanny. Sen träffade vi Joakim och fler folk. Runt ungefär 4 stack vi till slottskogen och grilla och chilla ;) haha. Sen på kvällen har jag vart med Fanny. Tyvärr blev de ingen fest. Men får la tagga till inför Fredag ist.
Som jag lovade så skulle jag lägga upp lite bilder på smink jag använder, så nu får ni kolla då ;)

Steg 1: Jag börjar att grunda med någon hudlotion , men oftast blir det Aloe vera kräm. Det gör så man inte blir lika torr och skyddar även huden mot sminket.



Steg 2: Efter krämen tar jag mitt clearasil cover stick och tar på finnar och röda partier.



Steg 3: Så tar jag min foundation. Använder mig av Maxfactor  colour adapt. I färg 75. När jag tar på foundation är jag noga med att måla ner på halsen med så man inte får fula streck. Tänk på att först lägga små "klickar" med foundation på näsan , kinderna, hakan och pannan. Måla sedan med rörelser utåt.



Steg 4: Då använder jag puder. Och själv använder jag ett mineral puder från Loreal. Och de heter True match minerals. Använder som grunden färg: n3 och sen kan jag använda en brunare lite på kinderna. Viktigt med de här pudret är att jobba med borsten i cirklar.



Steg 5: Det sista steget och det är mascara. Jag använder mig just nu av 2 mascaror samtidigt. Den svarta är Masterpiece MAX från maxfactor och sen använder jag även Telescopic från loreal. Jag brukar använda 2 olika mascaror eftersom dom är "bra" på olika saker som ex volym , längd osv.



Matrix hårvård upp till 35% billigare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0